Palvelut

Tule rakentamaan Digiapteekkia kanssamme

Palvelumme apteekeille

Verkkoapteekki

Verkkoapteekki on mainio tapa palvella asiakaslähtöisesti niitä asiakkaita, jotka haluavat asioida verkossa kivijalan lisäksi – ja sijaan. Perinteisellä tavalla ylläpidetty verkkoapteekki on apteekille kallis ja työläs lisä kiireiseen arkeen. Me olemme pyrkineet poistamaan näitä ongelmia apteekeilta omalla Digiapteekki -palvelullamme ja siihen liittyvillä järjestelmillä, työkaluilla, lisäpalveluilla ja yhteistyösopimuksilla innovatiivisesti yli perinteisten rajojen.

Apteekki-sovellus

Kuluttajan kannalta helpointa on, jos apteekki kulkee aina mukana, on kätevästi saatavilla ja myös huolehtii lääkkeiden ja muiden terveystuotteiden ostamisesta yksilöllisesti. Olemme luoneet iOS- ja Android -laitteille ladattavan sovelluksen, jonka löytää sovelluskaupasta nimellä Apteekki. Tämän avulla asiakkaan on helppo valita se apteekki, joka kulloinkin on sopivin apteekissa asiointiin ja tuo apteekille uusia asiakkaita. Apteekki-sovelluksen ansiosta asiakkaan ei tarvitse erikseen löytää sopivaa verkkoapteekkia verkko-osoitteen perusteella ja asiakas voi tallentaa sovellukseen mm. maksukortin helppoa tilaamista varten, aivan kuten sovelluskaupasta ostettaessa. Apteekki-sovellukseen voidaan helposti lähettää asiakkaille viestejä, mainoksia ja muistutuksia personoidusti ja siten pitää huolta asiakkaasta entistä paremmin.

Apteekki siellä, missä asiakaskin

Tavoitteenamme on viedä lääkkeet ostettavaksi myös niihin kanaviin, joissa se on asiakkaalle luontaisinta. Tästä hyvänä esimerkkinä toimii ePharman ja Mehiläisen muodostama yhteistyö, jonka avulla Mehiläisen digiklinikalla asiakas voi ensimmäistä kertaa koskaan tilata lääkkeen suoraan yhdellä klikkauksella ilman vaivalloista tunnistautumista, rekisteröintiä, maksutietojen lisäämistä, verkkopankkimaksamista ja oikean valmisteen arvailua.

Keskitetty hallintajärjestelmä

Jokaisella Digiapteekin kumppaniapteekilla on käytössään jatkuvasti kehittyvä, keskitetty, hallintajärjestelmä, jossa voidaan hallinnoida tilauksia, asiakkaita ja tuotteita sekä ladata ja katsella raportteja kaikista kanavista. Palveluun tulossa myös mahdollisuus palveluiden myyntiin ja niihin liittyvät ajanvarauskalenteri, henkilöstön työaikahallinta ja paljon muuta.

Palvelumme kuluttajille

Aidosti monikanavainen

Selainpohjaisen apteekin verkkokaupan (verkkoapteekin) tarjoaminen ainoana vaihtoehtona asiakkaalle rajaa asiakaskuntaa. Tästä syystä Digiapteekki tarjoaa asiakkaalle vapauden valita perinteisen verkkokaupan lisäksi ladattavan Apteekki-sovelluksen sekä apteekissa asioinnin myös mm. OmaMehiläisen digiklinikalla.

Paras tuotevalikoima

Digiapteekissa tuo asiakkaan ulottuville uusia ja mielenkiintoisia tuotteita, jotka liittyvät terveyteen, hyvinvointiin, liikuntaan ja kauneuteen reseptilääkkeiden, itsehoitolääkkeiden ja tyypillisesti apteekissa myytävien terveystuotteiden lisäksi. Perinteisellä mallilla apteekin täytyy ostaa tuotteita omaan varastoon ja investoida tuotteisiin ennen niiden myymistä. Tästä johtuen varsinkin uusien tuotteiden ja pienempien valmistajien on vaikeaa saada tuotteitaan myyntiin ja tästä kärsii lopulta asiakas, jonka valintamahdollisuudet rajoittuvat jälleenmyyjän tekemiin päätöksiin tuotevalikoimasta. Digiapteekissa on paljon uusia tuotteita ja valikoima kasvaa jatkuvasti.

Parhaat toimitusvaihtoehdot

Yksi tärkeimmistä asioista verkkokaupan toimivuudessa ja asiakaskokemuksen parantamisessa on logistiikka. Digiapteekin kautta asiakas saa Suomen nopeimmat toimitukset, jopa 4 tunnissa tilauksesta kotiovelle tai toimistolle.

 

Palvelumme kumppaneille

Markkinointi

Digiapteekin kautta markkinoinnin ponnisteluja voidaan tehostaa ja mitata entistä tarkemmin.

Keskitetty tuotehallinta

Keskitetyn tuotehallinnan kautta lääkeyhtiöt, tavarantoimittajat ja brändit voivat hallinnoida kaikkia omia tuotetietojaan keskitetysti, josta tieto jaellaan automaattisesti kunkin apteekin jokaiseen kanavaan.